Friday 12 November 2010

Clutch


In september my cousin got married and I was in need of a nice wedding outfit. I already had
a white strapless corsage in my wardrobe which i hade never worn before. So I just needed to find a skirt. After a lot of window shopping, I decided to make my own one using the Michelle pattern from Burda Style. I ordered some really nice dupioni silk in lavender, took a very deep breath before I cut into it and made the skirt. Since I had ordered way too much of the silk there was enough left to make a kind of shoulder wrap and a clutch. I have searched the internet and found several ones that I liked but had no time to order a pattern. So I just whipped up my own. And this is what I came up with: Not too bad for a first try, don't you think? I used very stiff vilene to give it a proper shape and made a rose for the front to match my corsage.

Im September heiratete mein Cousin und ich brauchte dringend ein nettes Hochzeits-Outfit. Ich hatte bereits eine weiße trägerlose Corsage im Schrank, die ich noch nie anhatte. Also brauchte ich nur noch einen Rock. Nach ganz vielen Schaufenstebummeln, entschied ich mich dann doch, selbst einen zu nähen, mit dem Schnittmuster Michelle von Burda Style. Ich habe also sehr schöne lavedelfarbene Dupionseide bestellt, ganz tief durchgeatmet bevor ich da hineinschitt und dann den Rock genäht. Da ich jedoch viiiieeel zu viel Stoff bestellt hatte, blieb noch genug für eine Stola übrig und für eine Handtasche. Ich habe das Internet nach diesen Handtäschchen durchforstet und einige gefunden, die mir gefielen, doch leider hatte ich keine Zeit ein Schnittmuster zu bestellen. Also hab ich fix mein eigenes entworfen. Und das ist, was dabei rausgekommen ist. Nicht zu schlecht für die erste Clutch, oder? Ich habe sehr steife Vlieseline genommen um ihr festen Stand zu verleihen und vorn drauf noch eine Rose gezaubert, damit sie zu meiner Corsage passt.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...