Sunday 29 May 2011

Welcome little man :: Willkommen, kleiner Mann

We have a new addition to our family! My sister gave birth this week to a sweet little boy. I haven't been able to meet him personally, but I was told he is the cutest little thing you can imagine. Of course there as a lot of secret knitting ging on bein te scenes of pi.pa.po. And now I can show it to you. So the next posts will be full of baby stuff, just to warn you!

I'll start with this little hat, very easy and very quick to knit. I chose Schachenmayr's Catania for the yarn since it is very light and the cotton makes it easy for washing.

Wir haben ein neues Familienmitglied! Meine Schwester hat diese Woche einen süßen kleinen Jungen zur Welt gebracht. Ich konnte ihn leider noch nicht persönlich treffen, doch mir wurde versichert, dass es das süßeste kleine Ding ist, das man sich vorstellen kann. Natürlich gab es viel heimliches Stricken hinter den Kulissen von pi.pa.po, doch nun kann ich es euch endlich zeigen! Die nächsten Beiträge werden also etwas babylastig, nur um euch schon mal zu warnen ;-)

Ich fange mal mit diesem kleinen Mützchen an, geht sehr leicht und schnell zu stricken. Ich habe Schachenmayrs Catania Garn benutzt, da es sehr leicht ist und durch die Baumwolle einfach zu waschen ist.

Pattern: my own
Needles: 2,5 mm
Yarn: white - Schachenmayr Catania
         grey-blue - Schachenmayr Luxor

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...